Ombudswerking
KLACHTEN EN SUGGESTIES
Aan het onthaal ligt een klachten- en suggestieboek waarin u opmerkingen of tips kunt noteren.
Mocht u, ondanks de inzet van ons team, over sommige facetten van uw verblijf of van de verzorging niet tevreden zijn, dan kunt u ook terecht bij het diensthoofd van de woonafdeling, de directie, de directiestaf of de
sociale dienst.
Nooit leggen wij een klacht of aanmerking naast ons neer. Ze wordt altijd genotuleerd, geregistreerd, onderzocht en aan de directie overgemaakt. Op basis hiervan nemen we maatregelen om de oorzaken van terechte klachten te verhelpen en in de toekomst te voorkomen. Zeg dus gerust wat u op het hart ligt. We zijn u daar dankbaar voor, aangezien dat altijd kan bijdragen tot een kwaliteitsverbetering van het huis. De termijn van feedback van de klachten is maximum 30 dagen.
Gebruikersraad
Vier maal per jaar komt de gebruikersraad samen. Alle bewoners worden hierop uitgenodigd. De maatschappelijk werker zit de vergadering voor.
Mededelingen aan bewoners en hun familie
De strategische beslissingen vanuit het beleid worden via de website, de Gazet van de Refuge en de familiecontactavonden meegedeeld.
Privacy
Van iedere bewoner houden we een individueel dossier bij met aangepast zorgenplan. Een en ander heeft tot doel u 24 uur op 24 met de juiste en best mogelijke zorgen te kunnen omringen. We behandelen de gegevens van uw dossier altijd met discretie.
Onze medewerkers zijn overigens strikt gehouden aan het beroepsgeheim, ook tegenover uw medebewoners
Ombudsdienst
Wenst u toch contact op te nemen met onze ombudspersoon?
Mevrouw Ellen Van Damme
Tel: 09/268.22.55
mail